Måndag

 
 
Lillan är sjuk och det är liksom fullt upp här hemma.
Men jag har börjat julpynta och igår åkte även adventsstjärnorna upp i fönstren - vita, såklart.
Tänkte försöka göra ett julinlägg snart med bilder på hur jag har valt att pynta i år, bara jag och kameran får lite tid över till det.

På tal om pynt - varför ska så många tycka att det är negativt när man börjar pynta veckan innan advent?
Jag tycker att jag, som så många andra, har bra argument FÖR att få pynta "tidigt";

- Hur ofta klagar man inte på hur stressigt allting är under julen?
Pynta i tid så slipper du den stressen i alla fall.

- Om man pyntar i tid får man mer tid över till att baka, pyssla, slå in paket osv. MYSA, helt enkelt!

- Det blir snabbt mörkt ute här uppe i norrland och allt ljus utomhus och inomhus är välkommet.


Här har ni lite bilder på mitt "smyg-pynt" förra veckan...


 

Dessa underbara servetter är köpa på Rusta och jag fullkomligt älskar dom!
(Hjortar är ju min grej, skulle man kunna säga...)

 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ida

Så mysigt du har det! Vill typ va hos dig på julafton :) Älskar också hjortar, och servetterna var jättefina! Otippat att de var från Rusta! ;)

Svar: Hihi, vi får ha en mini-julafton bara för dig Ida. ;PJa, hjortar är verkligen inte att underskatta, vilka vackra djur. Och så passar rådjur så bra i barnkammaren...
Josefin

2012-11-26 @ 20:59:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0