Efterlysning

Kan någon sälja mig en kökssoffa?
Skick och färg kvittar (så länge den är brukbar)
men den får inte vara längre än 185 cm.

Lite inspiration från google...

Bilder: Google.se

 


Tradera Vinst




Fick ett par ljusstakar på Tradera ikväll! ♥
Längtar tills de kommer hem!



Bild från Tradera.se


Matplats


Såg ut som om det var jättehögt i tak?
...det är i normalhöjd, hur som helst.

Jag funderade ett tag på att måla bordet helvitt,
men tänkte om.
Jag tror jag kommer att köpa ett nytt bord så småningom istället.
Tänker dock byta ut sitsarna...
Lägger upp lite idéer ang. detta senare.


Min nya pall






Hur tycker ni att resultatet blev?

Jag har hittat en jättefin prydnad som ska få ligga på pallen
så småningom; när jag har köpt den.


När mörkret faller...



...är det trevligt med lite ljus, även utomhus!

Tyvärr inte den finaste mossan men den får duga i krig.
(Läs: tills jag orkar gå ut och ploka ny, fin sådan.)

Använde först zinklock som ljushållare...

...men satte sedan dit glas istället.
Jag blir ju så snabbt less så det kanske är bra med alternativa lösningar.


En liten pojke



Vad tycker ni om min lilla pojke som numera hänger
tillsammans med mitt hjärta i hallen?

Jag brände kanterna på bilden så att den skulle
se lite mer sliten ut.

Lite juligt motiv, men det är faktiskt bara 2 månader kvar...


Pallen #1

 

Ikväll trotsade jag smärtan i handleden och tog - äntligen - tag i slipandet
och målandet av min pall som jag fick "ärva" av pappsen...

Fick lite indirekt hjälp av min hund då det faktiskt är hon som
tuggat av hörnen en gång i tiden...


Så jag slipade bara till dom och så blev det såhär fint nött:


När detta har torkat ska jag skrapa fram träfärgen under på
utvalda ställen.
Mer bilder kommer på slutresultatet!



Kärlek



Igår fick jag hem min tradera-vinst...
Och GUD så fin den var!
Jag älskar såna här fina saker med shelties på, dom är väldigt svåra
att hitta, antagligen eftersom shelties inte var så populära förr i tiden som nu.

...men har ni märkt att dom flertalet gånger avbildas tillsammans med barn? ♥
Min lilla sheltie Vixie fullkomligt ÄLSKAR barn.

Till och med Danne sa "Åh, den var ju jättefin!" och då måste
den vara det för i vanliga fall brukar han undra vad det är för skräp jag har köpt...

Det följde också med en liten "tavla" som jag
ställde i fönstret i köket...
Visst var den jättevacker? ♥


Gott & Blandat

Efter födelsedagar och annat kul har det blivit en liten bloggtorka.
Men nu kommer det äntligen lite bilder.

Nu är det vinter ute...
Supermysigt med snö och sol utanför fönstret när man vaknar!

Vad ska vi egentligen göra för kul med våran "skog" på gården?

Jag har också sprayat klart våra korgar i hallen
så nu ser de ut såhär:


På min födelsedag fick jag denna underbara lykta
av min älskade pojkvän!

Funderar på att köpa en likadan men mindre och ställa bredvid?
Och jag MÅSTE inhandla värmeljus och blockljus!

Fick också en fin blomma av Carro & Jon och lilla Milla
hade skrivit ett sånt fint grattis-kort att jag bara måste lägga upp det här:





Nu ska jag och min lilla lurvtuss åka till stallet
och sedan blir det kalas igen!




Jag & Mims förra vintern i Hjoggböle ♥


Vinst



Igår vann jag denna underbara bild på Tradera,
notera hundrasen! ♥




Längtar tills jag får hem den!
Undrar vart den ska få sitta? Vardagsrummet kanske...
Lägger upp en ny bild på den riktiga när den anlänt!



Hyllan



Mitt senaste projekt tog bara typ två timmar - härligt!
Såhär såg det ut...



..och måla, måla...


Som sagt, man får ha sina idéer för att kunna
möblera en hall som inte går att möblera.

Vad tycker ni? Hiss eller diss?

Väggord


Nu sitter mitt väggord från Tradera i köket ♥
Visst blev det fint?


Hallen under construction



Ikväll har jag haft så mycket värk att jag inte kunnat vara stilla...
Låter kanske lite konstigt men så är det ibland.
Så därför slängde jag ihop jag en krans:

Och sedan gjorde jag lite fint med pallen som jag inte hunnit måla ännu...
Den ska bli vit, såklart!
Dessutom ska jag skaffa en ny ram till tavlan.


Hm, måste inhandla vita blockljus omgående!
Tänk, jag var lite ledsen över att vår hall är ganska liten och svår
att möblera med något överhuvudtaget - men se, det gick!

Danne har kapat hyllan till mig så nu tänker jag grunda den
så kanske jag får den klar redan imorgon!
Då ska jag också köpa vit halvmatt färg (till pallen) och vita konsoller till hyllan.

Nej, nu börjar det göra för ont för att sitta här så nu ska
jag skruva ihop skohyllan och måla vägghyllan...


Om ni får upp den där otroligt irriterande "inloggningsrutan" brukar det fungera att trycka avbryt/ok ett par gånger. Jag ska försöka åtgärda detta!

Tradera Vinst



En stryka-på-bild med sött motiv!
Jag ska stryka fast denna på en kudde till sovrummet.
(Stjärnorna är inte på original-bilden.)



Vintage Dogs

Fick den briljanta idén att göra "egna" tavlor.
Nåväl, så briljant var den kanske inte men jag hittade lite fina motiv på
bland annat hundar i vintage-stil som jag tänker använda mig av!

Här kommer några exempel:
(och alla kan väl gissa sig till vilken ras det är som får stoltsera på bilder i mitt hus?)


Jag fullkomligt ÄLSKAR den här bilden! ♥







När jag hittat en passande ram tänker jag också skicka in
denna bild som jag själv fotograferat på framkallning:




Nya inköp...




Äntligen fick vi upp vår vita hissgardin i polyestervoile!
Den blev jättefin i köket.

Vi köpte också två fönsterlampor och en ny krukväxt som jag ska
försöka att inte ta ihjäl...



Jag ska försöka hitta en mer shabby kruka till garderobsblomman.
Men har än så länge inte hittat någon bra sida med just krukor
i den stilen.
Någon som har ett tips?

...måste fundera ut en bra plats för lyktan.

FRÅGA: har någon problem med att det kommer upp en "logga in" ruta på den
här sidan? Jag har nämligen det men hoppas att det bara är min dator som kärvar.


Önskelista # 2



Spets & Ting




139:-
(Tror jag det var)

Fanns också zinklådor med bokstäver utanpå
(en bokstav på varje låda) som fanns i olika storlekar
och priser. Från 49:- för den minsta.




Det ska vara hjärtat i förgrunden...
Olika priser på olika storlekar.





2 burkar för 499:-
VILL HA!




Minns ej pris...





Blombollar




Flaskor, stor och liten.
Ca. 159:-/199:-




Stora zinkhus från Walter & c/o!
695:- för det "mindre"...

Sedan fanns det söta änglar bredvid dessa från samma
leverantör som jag också vill ha!
Dom kostade bara från 99:-


Fanns också en "glaskupol" som man ställer över till exempel ett
kakfat...det kostade ca 300:- tror jag och hade en vit text på sig!



EM

(Europamöbler)




Tror det var kring 99:-?




Kakfat
Det här vill jag ha i vitt eller "grått"...
Helst vitt.
Det kostar 349:-




ÖNSKEDRÖM... 649:- / st.




Minns ej pris



39:- / st
Supersöta i trädgården!



Tror det var 159:-/199:- för den lilla.
249:- för den stora?



49:- eller något sånt...




Minns ej pris



25:-


BIBO

(på älvsbacka)



Minns ej pris




199:-


Åhléns



199:-





...billigare variant av den på Spets & Ting
på Åhléns för ca 129:-
...dock utan text.

Gissa?



Är det en gammal sele av trä?
Dom kanske bara kallas sele... försökte googla det men
jag är ingen hejare på djur och körning.

Så om ni vet - klottra in en kommentar!
Det kostar inget. ;)


Köksfönster #1

Tjoho vad roligt det var att binda kransar!
Det ska jag göra igen - direkt det blir en dag utan blåst och regn vill säga.

Dessutom hade det blivit något fel på min beställning av hissgardin.
Jag tog en Beige eftersom den var finast på bilderna.
Missvisande, vill jag lova. Den var hemsk.

Så jag tänkte beställa en vit istället.
Men då var det leveranstid till slutet av NOVEMBER!
Så jag tänkte, jag skickar tillbaka den beige imorgon och struntar
i en vit för tillfället...
Men dagen efter kommer ett TILL paket.
(Som jag INTE beställt eller fått bekräftelse på!)
...det innehåller en naturvit hissgardin!

Jag vet att jag kollat på den men jag tryckte aldrig så långt som till "Bekräfta".
Skumt.
Kanske var ödet som ville att jag skulle ha en vit gardin?
Bild kommer.
Den ska bara monteras först!


Hallen...





Men VAR hittar men vit sprayfärg som är MATT?
Behöver det till mina korgar men sambon har inte lyckats
hitta det någonstans.
(Han kanske inte ha letat tillräckligt...hm.)


Fin krok från INDISKA, 39:-

Och ja...såhär har det sett ut i vårt kök rätt länge nu.
Ska gå och måla sista varvet nu så vi kan sätta ihop den ikväll! ♥

...som så småningom ska få nya spröjs i form av bredare
trä och målas vitt med nötning.
Blir nog toppensnyggt!
Tack igen Madde! ♥

Ska försöka köpa vitfärg och måla pallen i helgen!
Den kommer att bli söt.
Och idag ska det inhandlas ett hyllplan.......


Sådan husse...



Sambon har jobbat hårt för att fylla igen vårt krondike här ute.
Vi har grävt en kulvert och äntligen är det färdigt!
Jag kunde inte hålla mig för skratt en dag förra veckan då jag såg hur husse och hunden samarbetade.
Varje gång han gick med ett lass jord följde hon efter i hans fotspår på ca. 2 meters avstånd... och sådär höll dom på i jag vet inte hur länge!


Såhär ser det ut där "diket" varit nu,
nytt projekt påbörjat...
Det kommer nog att bli riktigt fint när plattorna lutar rätt
och det kommer lite nysått gräs och blommor så småningom!

Nu ska jag åka till stan och möta upp mamma!
Vi ska gå på Ingmar, Spets & Ting och lite fler roliga butiker.
Jag lägger ut senare ikväll dom nya inköpen.
...för det kan ni lita på att det blir!



Badrum



Tänker beställa dessa till badrummet direkt plåtlådan
återkommit i lager!



Första-hjälpen låda 129:-

 


Glasflaskor 39:-/st


Listan



Eftersom jag har massor med tid över till att fundera över inredningsidéer
(sambon säger att jag måste bli frisk och gå tillbaka till jobbat eftersom
jag knappt kan sova längre...)
så har jag
skrivit en lista på vad som ska ske här i huset i framtiden!

♥ 1.  Måla hatt-och skohylla vit

♥ 2. Måla pall, matt vit (som jag fick köpa av pappa)


♥ 3. Måla fönsterram vit, göra shabby - look

♥ 4. Måla tegelpannor

♥ 5. Borra hål i vedträn, björk

♥ 6. Måla hylla, matt vit

♥ 7. Fixa hylla till hallen + konsoller, måla vit matt

♥ 8. Binda kransar

♥ 9. Spraya alla korgar matt - vita

♥ 10. Spraya tvättkorg matt - vit

♥ 11. Måla hästskor

Allt detta hade jag TÄNKT hinna innan inflyttningsfesten.
Tveksamt att jag klarar det men jag ska ge det ett försök!

Sambon fick nyss ta del av min lista och hans svar var följande:
"Tycker du att det är konstigt att du ibland känner att du håller på att gå in i väggen?"
Äh, karlar fattar ingenting!

Listan på renoveringen är lite värre:

♥ 1. Byta fasad

♥ 2. Byta tak

♥ 3. Byta fönsterfoder

♥ 4. Måla köksluckor (har ju bara 15 luckor, 7 lådor, 3 skafferidörrar...)

♥ 5. Byta golv i hall, kök, vardagsrum

♥ 6. Måla tak; sovrummen, hall, kök

♥ 7. Måla lilla sovrummet

♥ 8. Måla väv på toan vit

♥ 9. Bygga ny altan, framsidan

♥ 10. Bygga vindskydd/staket fram

♥ 11. Staket runt hela gården

♥ 12. Grind

♥ 13. Byta rör på vinden

♥ 14. Byta uppvärmningssystem till kombipanna (el/ved)

♥ 15. Färdigställa kulvert och koppla in vattenberedaren i garaget
(istället för vinden där den gamla vattenberedaren står nu!)

...vilken tur att vi har tänkt bo här några år till. ;)
Det känns riktigt kul att planera renovering även om det kommer att ta x antal år.
Jag tror att man har roligare om man får kämpa lite och "bo in sig" i alla
små/stora förändringar man gör.


You've got mail



Äntligen har jag hittat en postlåda som jag vill ha.
Jag tycker dom vanliga är så fruktansvärt fula... för att inte tala om vår som är i plast och knallblå
(-och smutsig vid fototillfället):



Varför ska postlådor vara fula?
Är det inte roligare att ha en som faktiskt är lite annorlunda och passar till själva huset?
Denna ska jag beställa:





299:-

För utom- eller inomhusbruk.
Min ska sitta utomhus!
Jag tänker också måla dit våra namn på locket så man slipper fula
adresslappar...

Bryr ni er om Postlådor?



Räddaren i nöden


Min vän Madde ringde nyss och berättade att hon har ett gammalt fönster
liggandes hemma som jag kunde få!
Gulliga du!

TUSEN tack Madde - jag ska hämta det så snart jag blir frisk från förkylningen!
...sedan kan jag börja måla och skrapa och...



Önskelista



Eftersom min tjugofjärde födelsedag närmar sig med
endast fjorton dagar är det väl läge att lägga ut en önskelista?

Presenter är absolut ingen nödvändighet men det gör inte att faktumet
att det är roligt att göra en önskelista försvinner...

 


Finns på Mysigahem.se

 





Finns hos Inmyhouse.se





Den här har funnits på Hemtrevnad
Annars finns den på Mysigahem.se






Finns på Mixin.se


 



Dessa zinkhus finns på Mixin.se

 

Dessa är från Krasilnikoff
och ni hittar dom på Mixin.se



Från IKEA

 


Nyckelskåp



Ville VERKLIGEN ha detta nyckelskåp från Tradera och satt med
fingret på vippen att klicka "lägg bud" i de sista minuterna...



Panikringde till mamma!
"Ska jag bjuda?!"
Mamma övertalade mig att inte göra det.
Vilket nog var klokt. Det gick på över 300kr med frakt...

Jag har övertalat sambon att eventuellt snickra ihop ett åt mig
så att jag kan måla och dekorera det som jag vill!

Dessa gillar jag...
(Bilder hittade på google om inte annat anges)















Gammalt fönster...


Hur får man tag i det?
Jag hittade några på Tradera men gissar att de kommer att bli dyra...

Tycker det är så fint när man pyntar med kransar eller annat runtom!

Här kommer lite inspiration från google:







 







mariasvitabo
vintagehouse
jolinsinredning

Mycket fint att se på!




Väggen






Vi fick gjuta ny syll, grund, lägga ner dränings-slang, byta fasaden på hela
långsidan och sätta nytt fönsterfoder...




Till våren ska vi byta fler väggar och sätta nytt fönsterfoder runt resterande fönster.
Vi ska också måla huset men jag har inte kunnat bestämma mig
om färg riktigt ännu...
Vitt?


Välkomna!


Välkomna - både gamla och nya läsare - till min blogg!

Den kommer att fyllas av allt som har med mitt lilla hus att göra!
...för ingen ska komma och påstå att det är annat än just litet!

Renovering, före - och efter bilder, inredning, pyssel och annat vardagligt som händer tillsammans med min sambo och vår ulliga, gulliga lilla hund!



Stilen kommer att vara lite blandad, med en hel del Shabby Chic är det tänkt...
Fotograferingen kommer också att bli inblandad i detta nya projekt!


Hoppas ni kommer att följa oss här!
& jag blir som alla andra överlycklig över kommentarer och reflektioner!

©copyright josefinwestergren


RSS 2.0