Bordet

 

Nu är bordet färdigt och hemma i vårt kök!
Vi bytte även taklampan till IKEAs Ottawa, den är lite lantlig.

 



Vad tycker ni?

 





Ljuslykta från Walther o c/o!

 

Nu fattas bara 6 st gamla stolar...
...jag letar vidare!

 

 


Ljusstakarna

Idag fick jag hem dessa underbara ljusstakar som jag fyndat
på Tradera. Och med fyndat menar jag FYNDAT!
Kvinnan bodde i Skellefteå så jag fick dom levererade till dörren -
det kallar jag service!

Visst är dom fina?


Idag har vi målat klart bordet så imorgon ska vi åka och hämta hem det!
Jag längtar!

Projekt Köksbord


Igår fick jag hjälp med att bygga vårt nya köksbord!
Patrik, morbror och mamma fixade det mesta och vi är SÅ tacksamma!
Vi hann grundmåla det ett varv, så därav den usla färgen på bordet just nu...
Imorgon ska vi måla första varvet med den riktiga vit-färgen!




Patrik i slipar-tagen!

Bordsskivan är gjord av gamla golvbrädor från ett hus för att få det där
"gamla" intrycket... det ska inte vara helt platt och perfekt. ;)
Bordet är 77cm brett (man får inte riktigt bestämma bredden när det är såna här plank)
och 180 cm långt - vilket innebär att vi ÄNTLIGEN kan bjuda folk på
middag även vintertid!




Tror att jag kommer att vara ypperligt nöjd när det är färdigt!
Nu gäller det att hitta 6 st begagnade, fina stolar också...
Fler bilder kommer när det är färdigt!


Julgardin

Ja, kära vänner och bekanta. Nu börjas det...

Julhysterin nalkas i mitt lilla hus!
Vi inleder helt enkelt med att jag har beställt dessa UNDERBARA julgardiner!




Dom är perfekta!
Längtar till slutet av november då jag ska plocka in tonvis med
granris och binda kransar, hänga i ljuslyktan ovanför vårat köksbord
(och på tal om köksbord ska vi nog bygga det i helgen)!

Det finns sååå mycket man kan göra med naturens medel...
Men det skriver jag mer om sen, det är ju faktiskt inte jul ännu.

Men, nu ska jag förs FÖRSTA gången i år tjuvlyssna på julmusik en stund!





Hjärtat


Jag hoppas att du har kommit till underbara människor
som kommer att älska dig som du förtjänar!
Saknar dig så att det gör ont...
Om bara dygnet hade fler timmar... då hade du fortfarande varit mitt hjärta. ♥














Nu får bebis verkligen titta ut... så att detta slutar kännas lika jobbigt!

RSS 2.0