Mor o Dotter

 
 
 
 

Mellandagar


Då var julen över.
Allt slit och all stress för att en dag plötsligt vara borta. Usch, jag gillar advents-myset mycket bättre än själva julafton...men det går alltid för fort!
Men julen är underbar ändå, fast nästa år SKA jag inte stressa det minsta.
Får kanske börja i september då?
 
Här är min enkla juldukning för i år:
 
 

Att satsa eller inte?

Då var det dags för självkritikern att damma av ångestkänslorna igen...

Ikväll har jag gjort klart bilderna från fotograferingen igår och efter det läst på om hur det är att vara "riktig" fotograf. Jag fick direkt kalla fötter, panikkänslor och funderar på att byta nummer så att de från Start inte ringer upp mig för ett möte om att starta eget...
HJÄLP! Jag kan ju INGENTING. Jag är inte alls bra på fotograf-termer eller Photoshop. Tar jag mig vatten över huvudet? Jag kanske bara ska fotografera familjen trots allt. Fy, vilken ångest!
Jag funderar på att gå några kurser till våren, köpa lite ny teknik och försöka läsa in viktiga termer och annat.
Men som en man som är fotograf sa till mig: "Jag gillar inte när det blir alltför tekniskt, känslan försvinner så lätt..."
Det är ju lite så jag tänkt hittills också - men är det bara en ursäkt för att man inte orkar sätta sig in i allting 100% eller är det faktiskt en vettig tanke?
 
Ja, detta var väl intressant att läsa om antar jag?

 

Matte ♥ Vixie

Hej på er!

Tidigare i veckan fotograferade jag min fina vän Erikas bebismage - åh så roligt det var!
Men det dröjer ett tag innan ni får se dom.
Istället får ni njuta av äkta kärlek i form av mig och min lilla hund, Vixie.
Erika var så snäll och "agerade stativ" och tog dessa fina bilder på oss.
(Man har aldrig några bilder på sig själv tillsammans med barn/djur/familj när man alltid står
bakom kameran så det gäller att passa på.
Kanske dax att införskaffa sig ett stativ och en fjärrutlösare? (You hear me Santa?)
 
I övrigt snöar det mest. Snö, snö, snö. Överallt och i mängder.
Det känns underbart att få en vit jul i alla fall!

I veckan har jag också tagit ett litet men dock så angeläget steg framåt inom min nya blivande "karriär",
mer om detta senare...

 
 
NÅGON som vet hur man tar bort understrecken på länkarna i sidomenyn förresten?
 
Ha en bra dag!
/ Josefin

Hej mitt vinterland


RSS 2.0