Sanningen


Sanningen är den att jag kommer att försöka blogga men att jag måste
omprioritera i mitt liv för att orka med det just nu.
Jag måste sluta stressa om jag ska kunna lära mig att hantera min kroppsliga värk,
jag måste gå hos sjukgymnast och akupunktör och även fler saker som kommer att ta tid
och kraft. Så därför känner jag inte att bloggandet (som faktistk blir en stressfaktor också)
är särskilt högt prioriterat.

Jag kommer att slänga in ett inlägg här och där, särskilt när jag faktiskt har gjort något här hemma.
Men det kan bli väldigt långt mellan gångerna. (Som nu, ungefär...)
Jag hoppas att någon stannar kvar och håller koll på dessa få uppdateringar trots allt, det
är roligt att bloggen ändå har rätt många läsare! ♥

Så, på återseende.
Förhoppningsvis snart!



(Denna ska jag köpa i sommar, visst känns den helrätt Terese?)

Vila

Ska inleda kvällens inlägg med en efterlysning;
Är det NÅGON som sett denna klocka på en butik eller webbutik - hör av er!
Jag skulle beställa den (från det enda stället jag sett den) men självklart hade jag otur
och hann inte med och nu säljer dom inte längre denna underbara klocka...





Efter första dagen på Smärtrehab i Umeå var jag i princip färdig som artist.
Uppe i ottan (än värre blir det imorgon), bilresa och massa dra, trycka, testa, kolla i kroppen...
Imorgon ska dom utvärdera mig och mina besvär och jag hoppas att jag får den
hjälp jag behöver!

En sak är i alla fall säker: Jag måste sluta stressa.
...och vad är då bättre att börja med än ett hem man trivs i, tända ljus och en bok?



Här är en liten snabb uppdatering om vad som sker just nu:



Jag borde måla kistan ett varv till. Men inte stressa.
Jag gör det när jag orkar.



Tänker också lägga upp lite bilder på bloggen som jag ska framkalla och sätta
i ramar och göra en liten "fotografi-hörna" här hemma...



Pannan är på plats i garaget (bilder kommer) och den kommer att vara värd vartenda öre!
Håll nu tummarna för att vi ska slippa fler ekonomiska missöden detta år.


Nu går jag över till Carolina och ser film och snackar en stund
innan det är dags att krypa i säng.
Jag ska kliva upp kl. 05.30 imorgon bitti.
(Min hund kommer INTE att vara glad över det...)



Motgångar



Jag som naivt hade räknat med att år 2011 skulle börja lite bättre, men tji fick jag.
En jätte-elräkning och därmed beslut om att sätta in en ved-/pelletspanna och bygga klart det knappt påbörjade pannrummet tog nu både våra pengar och glädjen av oss.

Min kära sambo sa att vi kanske måste sälja vår snöslunga (som han köpte billigt men har fixat upp).
Ja, tänkte jag, det kanske är ett bra sätt att få in några extra slantar.
...igår gick våran snöslunga sönder.

Vi har - nu på morgonen - hela 16.5 grader inne. Vi vägrar nämligen ha ännu en elräkning av den kalibern som december månads elförbrukning gav.
Nej, som alla förstår har vi rörligt elpris. Jag tänker inte gå in på varför men det fanns en anledning när vi gjorde det...även om vi förstås ångrar oss nu, trots allt.
Men det som är gjort är gjort - nu kan vi bara försöka blicka framåt och lösa detta!
Men just nu känns det väldigt tungt.

Jag har åtminstone målat första varvet på kistan och den kommer att bli helt underbar!
Även små saker jag glädja en, ibland.



Veckans Fynd



Igår kväll var underbara Erica en räddande ängel som fullföljde min Tradera-auktion
åt mig i min frånvaro. Är man upptagen så är man...
Och på tal om räddande ängel så har denna lilla ängla-gris blivit min och väntar
på att få flyga hem till mig! (Tror jag.)



Foto: Tradera.se


Skapelsen nedan hittade jag på en av mina absoluta
favoritbutiker i Skellefteå, Ingmar!
Jag blev, som ovan, kär vid första ögonkastet...

Den var bara så fantastiskt klockren!
Jag tänker mig att Vixie skulle kunna (om hon hade kunnat prata)
smyga upp på folk och viska sluga saker i deras öron bara för att få komma ut...

Exempelvis: "Ser du inte att de tänker mörda mig ikväll?
Vill du ha det på ditt samvete? Trodde väl inte det, bäst du öppnar dörren..."

Skylten ska hänga ovanför ytterdörren, i hallen.
Grisen...ja, den kommer nog att få hänga lite här och var när den kommit "hem"!

Nu ska jag duscha av mig alla spänningar (och kanske framförallt hästlukten)
och sedan krypa till kojs!
Imorgon bitti ska jag och Vixan ut på en långpromenad med kära kusinen Therese
och hennes hund Tyson, innan jobbet.

Sov gott! ♥



Sleeping Beauty



Någon gillar fårskinnet jag fick av pappa i julklapp...


Nr. 1



Förra julen gjorde jag och mamma siffror till adventsljusstakarna...
Nu får de vara med även resten av året, dock åtskilda.





Bortskänkes?



Nu kanske ni funderar på vad jag har tänkt skänka bort.
Ingenting. Men jag funderade några korta minuter på att skänka min lilla hund till något slags forskningsinstitut...
Det är nämligen något fel på denna lilla Sheltie-flicka.
Hon satt i sin bur i baksätet i bilen medan jag gick in på affären. Fem minuter senare går jag ut och ser Vixie sitta i förarsätet... Ja, NU förstår ni va?

Hon har på något vis lyckats få upp dörren till buren (till saken hör att jag bara tagit ut henne genom dörren på långsidan EN gång för flera veckor sedan och då fick jag dra buren till mitten av baksätet för att ens få upp den!) och fått sig ut (krympt sig som Nils Karlsson Pyssling?) genom ett utrymme på ca 15 cm.

Otroligt men helt uppenbart möjligt!

 

Men gissa hur snopen jag blev när jag tittade in i bilen, ser Vixie sitta i framsätet och att burens dörr i baksätet är stängd...

Och här har ni; utbrytar-kungen (drottningen) i egen hög person:



2011

Eftersom det är ett nytt år borde jag göra lite förbättringar.
En ny header kanske? Visst. Men kanske också andra, lite mer seriösa förbättringar.
Som att blogga lite flitigare?...

I vårt Lilla Hus ska vi bland annat göra detta:

♥ Byta tak
♥ Lägga nytt golv i köket
♥ Fixa upp det andra sovrummet (förhoppningsvis...)
♥ Så en fin, grön, gräsmatta
♥ Måla den nya ytterväggen
♥ Måla om skåpluckorna i köket

Nu lovar jag mig själv att blogga mer, fotografera mer och delge mina
inredningsidéer och planer här på bloggen kontinuerligt!







Ljuslyktor, julklapp av Carolina & Jon,
som ger ett riktigt fint sken!



Hjärta med text, som Erica så fint gjort!

Återkommer imorgon!


New Year



Mitt nyårslöfte:
SLUTA STRESSA

...och inreda massor, massor, massor!

Såhär såg min dukning ut på Nyårsafton:

 



En liten grankvist och jutesnöre blev en rätt söt dekoration








Till middag blev det Fläskfilé, pasta och Gorgonzolasås


Till efterätt blev det Bananoffepaj!
Succé!



Lilla Leo var med en stund också...sötast i världen! ♥
(Tant Josse satt mer än gärna med den killen i knäet.)



Sedan var det dags för charader...
Jag ber om ursäkt i förebyggande syfte - men titta så roligt!







Ingen visste väl riktigt vad hornen betydde...?
Haha, men roligt var det!



Avslutar med en bild på mig också, så att även jag får skämmas lite... ;)
"You shall not paaaass!"



Snälla, hata mig inte för dessa bilder - dom var bara så underbart
roliga att jag inte kunde låta bli att lägga ut dom!
(Carro, jag censurerade åtminstone din grimas... hi, hi!)

♥ Till alla fina vänner!
Vilken kanonkväll det blev!

Nu laddar vi om - i bloggen och i "verkligheten" -
inför 2011!

 

 

 

 


RSS 2.0