Listan



Eftersom jag har massor med tid över till att fundera över inredningsidéer
(sambon säger att jag måste bli frisk och gå tillbaka till jobbat eftersom
jag knappt kan sova längre...)
så har jag
skrivit en lista på vad som ska ske här i huset i framtiden!

♥ 1.  Måla hatt-och skohylla vit

♥ 2. Måla pall, matt vit (som jag fick köpa av pappa)


♥ 3. Måla fönsterram vit, göra shabby - look

♥ 4. Måla tegelpannor

♥ 5. Borra hål i vedträn, björk

♥ 6. Måla hylla, matt vit

♥ 7. Fixa hylla till hallen + konsoller, måla vit matt

♥ 8. Binda kransar

♥ 9. Spraya alla korgar matt - vita

♥ 10. Spraya tvättkorg matt - vit

♥ 11. Måla hästskor

Allt detta hade jag TÄNKT hinna innan inflyttningsfesten.
Tveksamt att jag klarar det men jag ska ge det ett försök!

Sambon fick nyss ta del av min lista och hans svar var följande:
"Tycker du att det är konstigt att du ibland känner att du håller på att gå in i väggen?"
Äh, karlar fattar ingenting!

Listan på renoveringen är lite värre:

♥ 1. Byta fasad

♥ 2. Byta tak

♥ 3. Byta fönsterfoder

♥ 4. Måla köksluckor (har ju bara 15 luckor, 7 lådor, 3 skafferidörrar...)

♥ 5. Byta golv i hall, kök, vardagsrum

♥ 6. Måla tak; sovrummen, hall, kök

♥ 7. Måla lilla sovrummet

♥ 8. Måla väv på toan vit

♥ 9. Bygga ny altan, framsidan

♥ 10. Bygga vindskydd/staket fram

♥ 11. Staket runt hela gården

♥ 12. Grind

♥ 13. Byta rör på vinden

♥ 14. Byta uppvärmningssystem till kombipanna (el/ved)

♥ 15. Färdigställa kulvert och koppla in vattenberedaren i garaget
(istället för vinden där den gamla vattenberedaren står nu!)

...vilken tur att vi har tänkt bo här några år till. ;)
Det känns riktigt kul att planera renovering även om det kommer att ta x antal år.
Jag tror att man har roligare om man får kämpa lite och "bo in sig" i alla
små/stora förändringar man gör.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Yes en blogg i min smak ;) ÄLSKAR ju inredning och kan sitta i flera timmar och läsa bloggar eller kolla webshoppar. Kul att få se hur ni fixar det i huset :)

Och jag känner igen det där med att ha så många inredningsideer att man inte kan somna haha det blir typ en stress och man vill fixa allting NU :D

2010-10-07 @ 22:51:20
URL: http://www.s-photo-today.blogspot.com/
Postat av: Pappi

♥ 2. Måla pall, matt vit (som jag fick köpa av pappa)



Eller fick du den som X-Tra Födelsedagspresent i Förskott ;)

Kram Pappi

2010-10-18 @ 20:53:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0